Ürün Geliştirme ve İnovasyon Yönetimi
Ürün Geliştirme

Garanti Bankası bugünün ve yarının dinamiklerini sürekli ve kararlı bir şekilde anlamaya ve yorumlamaya çalışıyor. Pazarlama araştırmalarıyla tanımlanan müşteri ihtiyaçları, Türkiye'nin ve Dünya'nın gündemini değiştiren trendlerle yorumlanıyor. İşkollarının ihtiyaç ve önerileri, banka çalışanlarının katkılarıyla üzerinde çalışılacak alanlar belirleniyor ve yenilikçi ürün ve hizmetlerin tasarlanması sağlanıyor.

Ürün tasarım aşamasında ürünün müşteriye yaratacağı değer, müşterinin hayatında ve sektördeki paralel ürünler arasında farklılaşma yaratacak özellikleri ilgili birimlerle beraber belirleniyor. Tasarlanan her ürünün bankadaki çalışma prensipleri ve yasal dayanağı ilgili birimlerle işbirliğiyle sonuçlandırılıyor.

Garanti Bankası, yarının dinamiklerini dikkate alan ve müşteri ihtiyaçları etrafında şekillendirdiği, teknolojik ve sektörel gelişmelere paralel olarak geliştirilen yenilikçi ürün ve hizmetlerle müşterilere fayda yaratabilecek, hızlı, kolay ve efektif bir finansal ortam yaratmayı hedefliyor.

2012 FAALİYETLERİ

Ürün Geliştirme ve İnovasyon Yönetimi Birimi, 2012 yılında 11 pazarlama araştırması yaparak yaklaşık 11.000 müşterinin görüşüne başvurdu. 2012 yılında tüketicilerin nabzını tutmak için yapılan pazarlama araştırmaları, iki ana başlıkta toplanıyor:

Marka, İmaj ve Reklam Araştırmaları:

  • Marka İmajı İzleme Araştırması
  • Reklam İzleme Araştırması
  • Caz Festivali Sponsorluğu Araştırması
  • Potanın Perileri Sponsorluk Araştırması
  • Kredi Kampanyası İletişim Araştırması
  • Yerel İletişim Araştırması

Müşteri İhtiyaçları ve Deneyimi Araştırmaları:

  • Finansal Günlük Araştırması
  • Müşteri Deneyimi Araştırması
  • Ticari Bankacılık Penetrasyon ve Memnuniyet Araştırması

2012'de gerçekleştirilen Finansal Günlük Araştırması, tüketicileri çevrimiçi ve mobil platformlarda bir araya getiren yenilikçi yöntemi ile dikkat çekti. Araştırmada tüketicilerin günlük yaşamındaki aktivitelerde finansal ürün ve hizmetlerin yeri ortaya çıkarıldı. Düzenli olarak gerçekleştirilen Marka İmajı İzleme Araştırması'nda ise müşteriler Garanti Bankası'nı popüler, kendini yenileyen, yenilikçi, teknolojik ve avantajlı kredi kartı sunan bir banka olarak değerlendirdi.

Garanti Bankası'nda yeni ürün ve hizmet üretim aşamalarına çalışanların da dahil olmasına büyük önem veriliyor. "Önersen" ve "Atölye" platformları aracılığıyla çalışanlardan alınan görüşler sürekli gelişim için değerlendiriliyor. 2007'den beri açık olan çalışan öneri platformu "Önersen" ile 2012 yılında 1.727 öneri alınırken, 2010 yılından bu yana faaliyet gösteren proje bazlı inovasyon platformu "Atölye"de 5 proje ile yenilikçi fikirler toplandı.

Araştırma ve analizlerin, sektör ve dünyadaki gelişmelerin, çeşitli kanallardan gelen fikirlerin sentezlenmesiyle 2012 yılında net, şeffaf, anlaşılır ve esnek 63 yeni ürün geliştirildi.

Kısa vadeli hedefleri için ya da güvence, çocuklarının ve kendisinin geleceği için birikim yapmak isteyen müşterilere; birikim davranışlarına, gelirlerine, hedefledikleri birikim vadesi ve tutarına uygun yeni birikim ürünleri sunuldu. Müşterilerin birikime yönelik ihtiyaçlarını ve birikim yöntemlerini fark etmeleri sağlanırken, ekonomik anlamda da değer yaratma ve katkı sağlama hedeflendi. Ticari müşterilerin farklı taleplerini karşılayabilmek için kredi yapısı daha da esnek bir hale getirildi.

2013 PROJEKSİYONU

Bankacılık ve diğer tüm sektörler çok hızlı bir değişim içerisinde. Tüm iş modelleri artık müşteri ihtiyaçlarının ve beklentilerinin etrafında şekilleniyor.

Garanti Bankası 2013'te sahip olduğu geniş veri kaynaklarını ve gelişmiş analiz yöntemlerini kullanarak müşterilerini daha iyi anlamak ve müşterilerin hayatına finansal ürün ve hizmetlerle kesintisiz bir şekilde yerleşmek için çalışacak. Müşterilerin sağlıklı finansal kararlar almaları ve hedeflerine ulaşmaları için birikimlerini ve borçluluklarını bilinçli şekilde yönetmelerine hizmet edecek modeller ve araçlar çalışılacak.

2013 yılında, acil ve kısa süreli nakit ihtiyaçları için, her kanaldan hızlı ve kolay ulaşılan kredi çözümlerine yoğunlaşılacak. Basitliği ve şeffaflığı ön plana çıkararak, müşterilere ihtiyaç duydukları anda ve netlikte finansman imkanı sunulacak.

Ticaretin finansmanı için firmaların farklı ve sofistike taleplerini karşılamak üzere, kredinin kaynağı ve ödeme yapısı itibarıyla farklılaşan özelliklere sahip, ticaretin içine entegre ürünler üzerinde çalışılacak.

Yeni dönemde, üretimi ve üreticiyi destekleyecek, nakit akışı ve finansman konusunda kaygıları en aza indirecek ürünlerle çiftçiye ve tarıma olan destek artırılacak.

Teknolojinin gelişmesiyle, tüm tüketicilerin hayatına giren dijital kanallar üzerinden maliyet verimli bankacılık çözümleriyle finansal erişimin gelişmesine katkıda bulunulacak.